دوشنبه ,۷ خرداد ۱۳۹۷ :: Monday ,28 May 2018

جستجو های اخبار روز

مدیریت قیمت خودرو

مدیریت قیمت خودرو
مدیریت قیمت خودرو

پرشین خودرو/ قیمت خودرو تابع چه عواملی است؟ خودروسازان با توجه به چه متغیرهایی قیمت خودرو را تعیین می‌کنند؟ اگر از بحث قیمت‌گذاری دستوری عبور کنیم و بخواهیم بر اساس منطق کشف قیمت در بازار به خودرو به عنوان یک کالا نگاه کنیم چگونه می‌توانیم قیمت خودرو را تعیین کنیم؟
برای پاسخ به این سوال ها باید گفت به هر چیزی که در فرآیند تولید به‌کار رود تا محصولی تولید شود، «نهاده‌های تولیدی» یا «عوامل تولیدی» می‌گوییم. برای مثال در تولید گندم ترکیبی از یک سری نهاده مثل زمین، آب، بذر گندم، نیروی کار، کود شیمیائی و غیره به‌کار می‌رود. هر یک از این منابع را عامل تولید گندم می‌نامند.

در یک تقسیم‌بندی کلی عوامل تولید شامل زمین، نیروی کار، سرمایه و مدیریت می‌شود. تولید خودرو نیز درست مثل هر محصول دیگری از کنار هم قرار دادن هزاران قطعه ریز و درشت است که مواد اولیه برای تامین این قطعات عمدتاً شامل انواع فلز, آهن, مس, آلومینیوم, فولاد, لاستیک و پلاستیک است؛ بنابراین از این مواد در کنار دستمزد کارکنان به عنوان عوامل یا نهاده‌های اصلی در تولید خودرو می‌توانیم یاد کنیم.

شناخت «نهاده‌های تولید» از آن جهت در قیمت‌گذاری محصول ارزشمند است, که می‌توان با بررسی روند کلی قیمت این عوامل, به مدیریت قیمت کالای مفروض رسید. با مروری بر جدول قیمت نهاده‌های تولید صنعت خودروسازی و جدول تغییرات نرخ ارز و مقایسه رشد قیمت این عوامل با سال گذشته به اعداد اعجاب انگیزی بر می‌خوریم.

تحلیل اطلاعات این دو جدول به ما نشان می‌دهد که خودروسازان داخلی فشار بسیار مضاعفی را در بخش‌های مالی خود وارد کرده‌اند تا بتوانند با حداقل افزایش قیمت چرخ‌های خود را بگردانند. مدیریت قیمت خودرو یک عامل اثر گذار دیگر به نام دستمزد کارکنان هم دارد, بر اساس مصوبه شورای عالی کار دستمزد کارکنان در سال 96 نسبت به سال 95 از رشد 14 درصدی برخوردار شد.

شتاب تند تغییرات قیمت در بخش‌های نرخ ارز و سایر نهاده‌های تولیدی؛ بنا به دلایل بسیاری منجر به صعود قیمت خودروها نشده است, بنا به اطلاعات موجود اگر قرار بود قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی فقط با تغییرات نرخ نهاده‌های تولیدی هماهنگ می‌شد باید شاهد 61 درصد افزایش قیمت, و اگر ملاک آنها افزایش نرخ ارز می‌بود باید شاهد 32 درصد افزایش و اگر فقط محدود به افزایش سطح دستمزد بودند باید شاهد 14 درصد افزایش قیمت می‌بودیم. حال آنکه با بررسی روند افزایش قیمت خودروسازان در طول سال 96 متوجه می‌شویم که آنها فقط 3 تا 5 درصد به قیمت محصولات خود افزوده‌اند.

با این اطلاعات می‌توان گفت که صنعت خودروسازی اگر نتواند قیمت‌های محصولات خود را همگام با نهاده‌های تولید افزایش دهد دچار تنش‌های شدید مالی خواهد شد. تنش‌هایی که تحمل آن برای هر بنگاه اقتصادی جبران ناپذیر است.



همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:
آخرین خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرین خبر در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرین خبر در آی گپ
https://igap.net/akharinkhabar
آخرین خبر در ویسپی
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرین خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرین خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabarمنبع: پرشین خودرو

برای مشاهده اخبار مشابه با عنوان "مدیریت قیمت خودرو" کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

جستجو های تصادفی اخبار